بازدید فرماندار گچساران از طرح آبرسانی به دشت تنگ انگشتری و آبرزی لیشتر

عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران به همراه بخشدار مرکزی و تعدادی از مسئولین شهرستانی ازطرح آبرسانی به دشتهای آبرزی و تنگ انگشتری لیشتر بازدید کردند.
عبدالرحیم رحیمی در حاشیه این بازدید در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری کشاورزی را به عنوان نیروی محرکه رشد اقتصادی خواند و تصریح کرد: نقش کشاورزی از لحاظ تأمین درآمد، اشتغال و تأمین مایحتاج در بخشهای دیگر بیبدیل است.
رحیمی با بیان اینکه رشد بخش کشاورزی بستری برای کسب اهداف توسعه در جامعه قلمداد میشود، افزود: تقویت این بخش در شهرستان میتواند باعث پیشرفت شهرستان در زمینه اقتصادی گردد.
فرماندار گچساران با اشاره به بازدید از مناطق و اراضی تنک انگشتری و ابرزی اظهار کرد: این بازدید در راستای بررسی و پیگیری تأمین آب اراضی تنگ انگشتری و ابرزی صورت گرفت.
رحیمی با بیان این مطلب که دولت تدبیر و امید رسیدگی به امور روستاها را به عنوان یکی از اولویت های خود در دستور کار داردافزود: هدف از اجرای این طرح آبرسانی به منظور بهبود و توسعه کشاورزی و حفظ اشتغال و معیشت روستاییان می باشد.
وی با بیان اینکه در همین راستا پیشبینی انتقال آب از سامانه دشت لیشتر به 960 هکتار از اراضی تنگ انگشتری و ابرزی شده است، ادامه داد: این انشعاب از لوله 50 اینج ساکانه دشت لیشتر گرفته و به اراضی عنوان شده انتقال داده میشود.
رحیمی با تاکید بر اینکه طول مسیر انشعاب از سامانه لیشتر برای دشت ابرزی پنج کیلومتر خط لوله با سایز 800 میلیمتر و 2.7 کیلومتر برای تنگ انگشتری با سایز 350 میلیمتر پیشبینی شده است، افزود: هماکنون خرید لولههای 800 میلیمتر صورت گرفته و در حال حمل و باراندازی در انبار سازمان است.
فرماندار گچساران با بیان اینکه ارزش خرید این محموله بیش از یک میلیارد و 240 میلیون تومان بوده است، خاطرنشان کرد: برای اجرای خط اصلی و سابق خط لوله تأمین آب اراضی تنگ انگشتری و ابرزی اعتباری بیش از 80 میلیارد ریال مورد نیاز است